תזמורת פירקת אלנור מוכיחה שהמוזיקה הערבית הקלאסית רלוונטית

תזמורת פירקת אלנור מוכיחה  שהמוזיקה הערבית הקלאסית רלוונטית

כשפסטיבל מוזיקלי ותיק מחליט לעשות סוויץ' ולפתוח את דלתותיו לז'אנרים מוזיקליים שונים לגמרי – זו פתיחות סגנונית מרעננת וברוכה. וזה בדיוק מה שעשה אמש (ב') פסטיבל המוזיקה התל אביבי פליציה בלומנטל שיימשך עד יום שבת ה-26 לחודש. הפסטיבל מתמקד שנים רבות רק במוזיקה מערבית קלאסית, אבל המופע שפתח אותו אמש – "שושנת קהיר" היה קונצרט משובח של מוזיקה ערבית קלאסית, ממיטב השירה הערבית של אמצע המאה הקודמת. שירים של אייקוני-על כמו דיוַות הדיווֹת אום כולתום; הזמר הנפלא עבד אל-חלים חאפז; הזמר, נגן העוּד העילאי והמלחין פריד אל-אטרש; ומי, שאולי יותר מכולם, מזוהה עם תור הזהב של המוזיקה הערבית – מוחמד עבד אל-והאב, מגדולי הזמרים והמלחינים הערבים במאה ה-20.

כשפסטיבל מוזיקלי ותיק מחליט לעשות סוויץ' ולפתוח את דלתותיו לז'אנרים מוזיקליים שונים לגמרי – זו פתיחות סגנונית מרעננת וברוכה. וזה בדיוק מה שעשה אמש (ב') פסטיבל המוזיקה התל אביבי פליציה בלומנטל שיימשך עד יום שבת ה-26 לחודש. הפסטיבל מתמקד שנים רבות רק במוזיקה מערבית קלאסית, אבל המופע שפתח אותו אמש – "שושנת קהיר" היה קונצרט משובח של מוזיקה ערבית קלאסית, ממיטב השירה הערבית של אמצע המאה הקודמת. שירים של אייקוני-על כמו דיוַות הדיווֹת אום כולתום; הזמר הנפלא עבד אל-חלים חאפז; הזמר, נגן העוּד העילאי והמלחין פריד אל-אטרש; ומי, שאולי יותר מכולם, מזוהה עם תור הזהב של המוזיקה הערבית – מוחמד עבד אל-והאב, מגדולי הזמרים והמלחינים הערבים במאה ה-20.