בלוג מאמרים

דרכה של המוסיקה הערבית לאחר הגעתה לארץ – המשך המסע
דרכה של המוסיקה הערבית לאחר הגעתה לארץ – המשך המסע

בפרק השני במסע של המוסיקה הערבית לישראל, אנו כבר נמצאים בארץ, עם המוסיקאים שהכרנו בפרק הקודם – דרכה של המוסיקה הערבית ממדינות ערב למדינת ישראל. בואו נמשיך ללמוד על קורותיהם מהרגע שכף רגלם דרכה על אדמת ארץ הקודש: בפרק הראשון סיפרנו לכם על הקונגרס הבינלאומי למוסיקה ערבית שהתקיים בקהיר בשנת 1932, אליו הגיעה משלחת מוסיקאים

דרכה של המוסיקה הערבית ממדינות ערב למדינת ישראל
דרכה של המוסיקה הערבית ממדינות ערב למדינת ישראל

החלטנו להקדיש מאמר לנושא שמאד מאד יקר ללבנו, והוא הדרך שעשתה המוסיקה הערבית ממדינות ערב השונות עד לכאן, למדינת ישראל. נספר על התרומה העצומה של המוסיקאים והיוצרים היהודים המדהימים שפעלו במדינות ערב, איש איש במדינתו, ועל עלייתם לארץ, בה נאלצו להתחיל מחדש. מה עלה בגורלם? מה עבר עליהם? איך נוצרה פה בעצם מוסיקה ערבית מקורית

קפה גיברלטר – פירקת אל נור
קפה גיברלטר – פירקת אל נור

כשפסטיבל מוזיקלי ותיק מחליט לעשות סוויץ' ולפתוח את דלתותיו לז'אנרים מוזיקליים שונים לגמרי – זו פתיחות סגנונית מרעננת וברוכה. וזה בדיוק מה שעשה אמש (ב') פסטיבל המוזיקה התל אביבי פליציה בלומנטל שיימשך עד יום שבת ה-26 לחודש. הפסטיבל מתמקד שנים רבות רק במוזיקה מערבית קלאסית, אבל המופע שפתח אותו אמש – "שושנת קהיר" היה קונצרט

תזמורת פירקת אלנור מוכיחה  שהמוזיקה הערבית הקלאסית רלוונטית
תזמורת פירקת אלנור מוכיחה שהמוזיקה הערבית הקלאסית רלוונטית

כשפסטיבל מוזיקלי ותיק מחליט לעשות סוויץ' ולפתוח את דלתותיו לז'אנרים מוזיקליים שונים לגמרי – זו פתיחות סגנונית מרעננת וברוכה. וזה בדיוק מה שעשה אמש (ב') פסטיבל המוזיקה התל אביבי פליציה בלומנטל שיימשך עד יום שבת ה-26 לחודש. הפסטיבל מתמקד שנים רבות רק במוזיקה מערבית קלאסית, אבל המופע שפתח אותו אמש – "שושנת קהיר" היה קונצרט